ສະບາຍດີທຸກທ່ານທີ່ເຂົ້າມາຊົມເວັບໄຊທ໌ຂອງພວກເຮົາ, ພວກເຮົາຈະພະຍາຍາມຊອກຫາຄວາມຮູ້ມາຝາກທ່ານຕະຫຼອດເວລາ ຖ້າທ່ານມີຄໍາປຶກສາກະລຸນາຕິດຕໍ່ເບີໂທນີ້ 020 56923956

ເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ

   1. ເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ Synchronous Generator

ເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າ Synchronous Generator ເປັນເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າກະແສສະຫຼັບ Alternating Current ເຮັດໜ້າທີ່ປ່ຽນພະລັງງານກົນມາເປັນພະລັງງານໄຟຟ້າ ໂດຍອາໃສຫຼັກການໜ່ຽວນຳຂອງສະໜາມແມ່ເຫຼັກເຄື່ອນທີ່ຜ່ານຕົວນຳ, ເມື່ອມີໄຟຟ້າກະແສກົງ (Direct Current) ໄປກະຕຸ້ນໃຫ້ຂົ້ວແມ່ເຫຼັກໄຟຟ້າໃນ (Rotor Pole) ຈະສ້າງສະໜາມແມ່ເຫຼັກໄຟຟ້າຂື້ນ, ເມື່ອມີການໝູນໃນແກນ (Rotor) ກໍ່ຈະສົ່ງຜົນໃຫ້ເກີດແຮງດັນໄຟຟ້າໜ່ຽວນຳຂື້ນທີ່ຂົດລວດ (Stator) ທີ່ມີລັກສະນະເປັນຄື່ນ ເຊິ່ງກໍ່ຄືແຮງດັນໄຟຟ້າກະແສສະຫຼັບນັ້ນເອງ.

2. ສ່ວນປະກອບຫຼັກ Synchronous Generator

1)             Slip Ring and Carbon Brush

2)             Excitation System

3)             Shaft

4)             Upper Guide Bearing

5)             Rotor

6)             Stator

7)             Thrust and Guide Bearing

8)             Brake & Jacking System

9)             Cooling System

10)         Air Cooler


    3. Slip Ring and Carbon Brush

Slip ring and Carbon ເປັນອຸປະກອນທີ່ສໍາຄັນຢ່າງຫນື່ງຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ (Synchronous Generator), ເຊິ່ງ (Sip ring) ຈະມີ 2 ຮາວຄື: ຮາວລົບ ແລະ ຮາວບວກເຮັດຫນ້າທີ່ສົ່ງໄຟຟ້າກະແສກົງ DC (Direct Current) ຈາກພາກສ່ວນ (Main Excitation) ໄປຈ່າຍໃຫ້ພາກທີ່ຫນູນ (Field Coil) ຫຼື (Rotor Pole) ໂດຍຜ່ານ (Slip ring and Carbon) ເພື່ອໃຊ້ໃນການສ້າງສະຫນາມແມ່ເຫຼັກໃຫ້ກັບເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ.

ໂດຍການຄວບຄຸມແຮງດັນ ແລະ ກະແສໄຟຟ້າ DC ດ້ວຍ AVR (Automatic Voltage Regulation). ໃນການປະກອບກ່ອນອື່ນແມ່ນຍົກ Collector ring ໄປຕິດຕັ້ງໃສ່ກ່ອນ, ເພາະວ່າ Collector ring ຈະຕໍ່ກັບແກນເພົາ Shaft, ຈາກນັ້ນຈຶ່ງເອົາໂຄງປະກອບສ້າງຂອງ Slip ring ຮາວລົບ ກັບ ຮາວບວກໄປຕິດຕັ້ງໃສ່, ແລ້ວຈຶ່ງຢຶດຈັບ Brush Holder ໃສ່, ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງເອົາກ້ອນແປງຖ່ານ Carbon Brush ມາປະກອບໃສ່, ໃນການປະກອບອຸປະກອນແຕ່ລະຢ່າງຕ້ອງເຮັດໃຫ້ຖຶກຕ້ອງຕາມກໍາມະວິທີ ແລະ ການຢຶດຈັບ, ການຫັນນ໋ອດ Bolt and Nut ຕ້ອງໃຫ້ແໜ້ນສະເໜີ.

    4. Cover Plate and Dom Light

          ຝາປົກ Cover Plart ເຮັດຈາກແຜ່ນເຫຼັກໜາ ມາປະກອບເຊື່ອມຕິດກັນໃຫ້ເປັບຮູບແບບທີ່ເໝາະສົມ ທີ່ມີຄວາມແຮງແຂງ ເພື່ອໃຫ້ປົກເທິງຫົວສຸດຂອງເຄື່ອງກໍເນີດໄຟຟ້າພາກສ່ວນ Slip ring and Carbon Brush  ເພື່ອຄວາມສວຍງາມ ແລະ ເພື່ອເປັນການປ້ອງກັນອັນຕະລາຍຈາກຂີ້ຝຸນ, ຂີ້ເຫຼື້ອຕ່າງໆເຂົ້າໄປໃນເຄື່ອງຈັກ ຖ້າຫາກມີສິ່ງຂີ້ຝຸ່ນ ຫຼື ເສດສິ່ງຂອງຕົກເຂົ້າໄປໃນເຄື່ອງຈັກຈະເຮັດເກີດການສຽດສີ, ຮຸກຖູ ເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງຈັກຂັດຂ້ອງ ແລະ ເກີດການເສຍຫາຍກັບເຄຶ່ອງຈັກໄດ້. ໃນການປະກອບແມ່ນຈະໃຊ້ສາຍກາບຜ້າເກາະໃສ່ກັບຝາປົກ ແລ້ວຈະໃຊ້ Overhead Crane ຍົກໄປໃສ່ ຫຼັງຈາກນັ້ນຈະໃຊ້ Bolt and Nut ຫັນຢຶດຈັບໃຫ້ແໜ້ນ.

      ດອກໄຟສັນຍານ Dom Light ເປັນດອກໄຟທີ່ຈັບຢູ່ເທິງຝາປົກທາງເທິງຂອງເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າ ໃຊ້ເພື່ອໃຫ້ສະແດງສະຖານະການທຳງານຂອງເຄື່ອງຈັກ ເມື່ອເວລາເຮົາແລ່ນຈັກດອກໄຟສັນຍານຈະຮຸ່ງ ແລະ ເມື່ອເວລາເຮົາຢຸດຈັດດອກໄຟສັນຍານກໍ່ຈະບໍ່ຮຸ່ງ ໃນການປະກອບແມ່ນຈະຕໍ່ດອກໄຟສັນຍານເຂົ້າກັບຈຸດຕໍ່ Terminal ຢູ່ໃນຫົວເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ.

    5. Excitation

        ເປັນອຸປະກອນທີ່ເຮັດຫນ້າທີ່ຈ່າຍໄຟກະແສກົງ DC (DirectCurrent) ໃຫ້ກັບ (Field Coil) ໂດຍຜ່ານ (Slip ring and Carbon) ການຄວບຄຸມແຮງດັນ ຫຼື AVR (Automatic Voltage Regulation) ເຮັດຫນ້າທີ່ຄວບຄຸມແຮງດັນ ແລະ ກະແສຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າໃຫ້ໄດ້ຕາມຄ່າທີ່ກໍານົດ ດ້ວຍການຄວບຄຸມກະແສກະຕຸ້ນ (Excitation Current) ທີ່ (Field Coil) ຫຼື (Rotor Pole)

    6. ເພົາ (Shaft)

ເປັນແກນເຫຼັກທີ່ຢູ່ໃຈກາງ (Center) ຂອງອຸປະກອນທີ່ເຮັດດ້ວຍແທ່ງເຫຼັກ, ທີ່ມີຄວາມແຂງແຮງມີຄວາມ ສາມາດຮັບແຮງບິດສູງມີຫນ້າທີ່ນໍາພາກສ່ວນຫມູນທີ່ຍຶດຕິດກັບ (Shaft) ໃຫ້ຫມູນຕາມດ້ວຍຄວາມໄວຮອບເທົ່າກັນ ເຊັ່ນ: (Turbine) ແລະ (Rotor) ອື່ນໆ.


    7. Upper Guide Bearing

ເປັນອຸປກອນທີ່ຕິດຕັ້ງຢູ່ສ່ວນເທິງຂອງ (Rotor) ແລະ (Stator) ມີຫນ້າທີ່ປະຄອງເພົາ (Shaft) ຫຼື ພາກສ່ວນທີ່ຫນູນຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ອຸປະກອນດັ່ງກ່າວອຽງ ຫຼື ໂຢກໄກວໄປມາ ໃນເວລາທີ່ເຄື່ອງກໍານີດໄຟຟ້າທໍາງານ.

    7. Stator

       ເປັນແກນເຫຼັກບາງໆ (Silicon Steel Sheet) ປະກອບວາງຊ້ອນກັນເປັນຊັ້ນໆ ແລະ ຈະມີລວດ ທອງແດງທີ່ຫຸ້ມດ້ວຍສະນວນກັນໄຟ ແລະ ເຄືອບດ້ວຍສານສັງເຄາະ (Synthetic Resin) ຂົດເປັນຮູບສີ່ຫຼ່ຽມ, ມີຫນ້າທີ່ສ້າງແຮງດັນໄຟຟ້າຫນ່ຽວນໍາຂື້ນ.

    8. Stator Farm

ເປັນຂອບຂ້າງນອກຂອງ (Stator) ທີ່ເຮັດດ້ວຍແຜ່ນເຫຼັກ ຫຼື ເຫຼັກກ້າ ນໍາມາເຊື່ອມຈອດກັນໃຫ້ເປັນໂຄງສ້າງຄ້າຍໆວົງແຫວນທີ່ມີຄວາມແຂງແຮງ, ເພື່ອຮອງຮັບແແຮງບິດ (Torque) ຈາກ (Load Stress) ຢ່າງມະຫາສານໄດ້. ໂດຍປົກະຕິໃນການອອກແບບເພິ່ນມັກຈະເຮັດແຍກເປັນສິ້ນສ່ວນປະມານ 6-8 ສ່ວນແລ້ວນໍາມາປະກອບກັນ ທີຫຼັງ ເພື່ອສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ.

    9. Stator Core

ເປັນແຜ່ນເຫຼັກບາງໆ (Silicon Steel Sheet) ປະກອບວາງຊ້ອນກັນເປັນຊັ້ນໆ ແລະ ຈະມີຊ່ອງວ່າງ (Slot) ໃສ່ຂົດລວດ (Stator Winding) ມີຫນ້າທີ່ເປັນແກ່ນເຫຼັກເພື່ອຫນ່ຽວນໍາກະແສໄຟຟ້າ ແລະ ສ້າງສະຫນາມແມ່ເຫຼັກ ເຊິ່ງຫຼັກການທໍາງານຈະທໍາງານຮ່ວມກັບຂົດລວດ (Stator Winding).

ກ່ອນອື່ນແມ່ນຍົກ Stator Frame ມາສະຖານທີ່ຈຸດທີ່ຕ້ອງການສ້ອມແປງກ່ອນ, ແລ້ວຈຶ່ງປະກອບ Stator Frame ຈອດໃສ່ກັນ, ໂດຍປົກະຕິໃນການອອກແບບ Design Stator Frame ເພິ່ນມັກຈະເຮັດແຍກເປັນສິ້ນສ່ວນປະມານ 6-8 ສ່ວນແລ້ວນຳມາປະກອບກັນຢູ່ໝ້າງານ ເພື່ອສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ.

      ເມື່ອຕິດຕັ້ງ Stator Frame ຮຽບຮ້ອຍແລ້ວ ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງເອົົາແກ່ນເຫຼັກ Stator Core ລົງໃສ່, ເຊິ່ງ Stator Core ຈະເປັນເປັນແຜ່ນເຫຼັກບາງໆ Silicon Steel Sheet ຈະນໍາມາປະກອບວາງຊ້ອນກັນເປັນຊັ້ນໆ ໃນແຜ່ນເຫຼັກບາງຈະມີຊ່ອງວ່າງ Slot ສຳຫຼັບໃສ່ຂົດລວດທອງແດງ Stator Winding.

    10. Stator Coil

ເປັນນຂົດລວດທອງແດງຂົດເປັນສີ່ຫຼ່ຽມຜືນຜ້າ, ເຊິ່ງຂົດລວດທອງແດງນີ້ຈະຫຸ້ມດ້ວຍໃຍແກ້ວທີ່ເປັນສະນວນກັນໄຟ (Insulation) ແລະ ເຄືອບດ້ວຍສານມສັງເຄາະ (Synthetic Resin) ອີກເທື່ອຫນຶ່ງເພື່ອໃຫ້ທົນຄວາມຮ້ອນໄດ້ສູງເຖິງ 130° ອົງສາຂົດລວດທອງແດງຈະວ່າງຕາມຊ່ອງ (Slot) ຂອງ (Stator Core). ມີຫນ້າທີ່ສ້າງສະຫນາມແມ່ເຫຼັກຫນ່ຽວນໍາ ຫຼື ສັກນໍາກະແສໄຟຟ້າໃຫ້ໄຫຼຮອບຫມູນວຽນ ເຊິ່ງໄຟຟ້າກະແສສະຫຼັບທີ່ຜະລິດຈາກເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າຈະໄດ້ຮັບຈາກ (Stator Coil) ນີ້ເອງ.

Stator Winding ເປັນມ້ວນທອງ ຫຼື ຂົດລວດທອງແດງຂອງ Stator ເຊິ່ງການອອກແບບຜູ້ຜະລິດຈະທຳເປັນມ້ວນມາແຕ່ໂຮງງານຈຶ່ງນໍາມາປະກອບໃສ່ Slot ຂອງແກ່ນເຫຼັກຢູ່ໜ້າງານ, ແລ້ວເຊື່ອມຈອດສົ້ນຂອງມ້ວນທອງແຕ່ລະມ້ວນໃຫ້ເປັນໝວດ ຫຼື ຄູ່ຂົ້ວໃຫ້ຖຶກຕ້ອງຕາມແບບ. ໃນການໃສ່ມ້ວນທອງຕ້ອງໄດ້ໃຊ້ຫຼີ້ມ Wedge ຕອກດ້ວຍຄວາມລະມັດລະວັັງ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ມ້ວນທອງແດງຖືກຂູດ, ສີກຂາດ. ເຊິ່ງຂົດລວດທອງແດງນີ້ຈະຫຸ້ມດ້ວຍໃຍແກ້ວ ທີ່ເປັນສະນວນກັນໄຟ Insulation ແລະ ເຄືອບດ້ວຍສານສັງເຄາະ Synthetic Resin ອີກເທື່ອໜຶ່ງ ເພື່ອໃຫ້ທົນຄວາມຮ້ອນໄດ້ສູງເຖິງ 130° ອົງສາ. 

    👉 ການຍົກຊຸດ Stator ໄປຕິດຕັ້ງ

        ຫຼັງຈາກປະກອບແກນຫຼັກ Stator Core ແລະ Stator Winding ຮຽບຮ້ອຍແລ້ວ, ກໍ່ຈະທຳຍົກ Stator ໄປຕິດຕັ້ງໃສ່ໂຄງສ້າງບ່ອນຕິດຕັ້ງເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າ ໂດຍໃຊ້ Overhead Crane ຍົກ, ການຍົກແມ່ນຈະໃຊ້ສາຍກາບສະລິງເກາະທັງ 4 ດ້ານ ແລະ ເບື້ອງເທິງຂອງ Stator ຈະໃຊ້ເຫຼັກຢຶດຄຶງໄວ້, ໃນການຍົກຈາກສະຖານທີ່ສ້ອມແປງ ຈະຍົກໃຫ້ສູງພໍດີ ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງເດີນເຄື່ອງຍົກໄປຫາສະຖານທີ່ຕິດຕັ້ງ ແລ້ວຈຶ່ງຄ່ອຍໆຢ່ອນລົງ, ຢູ່ທາງລຸ່ມຈະມີວິຊາການຕຽມປັບທິດທາງໃຫ້ຖຶກກັບຈຸດໝາຍ ຫຼື ຈຸດໃສ່ບູລອງ Bolt ທີ່ໃຊ້ຢຶດຕີນເຮືອນຮ່າງຂອງ Stator ແລ້ວຈຶ່ງໃຊ້ Bolt and Nut ຫັນຈັບຕີນໃຫ້ແໜ້ນ.

    11. Rotor

ປະກອບດ້ວຍແຜ່ນເຫຼັກບາງໆປະສົມຊິລິຄອນ (Lamination) ອັດແຫນ້ນວາງຊ້ອນກັນເປັນຊັ້ນໆ ມີຫນ້າທີ່ສ້າງທົ່ງແມ່ເຫຼັກ, ໂດຍຈະມີເພົາ (Shaft) ຕໍ່ກັບເພົາຂອງ (Turbine) ເມື່ອ (Turbine) ຫນູນ (Rotor) ກໍ່ຈະຫນູນດ້ວຍຄວາມໄວຮອບເທົ່າກັນ.ເຊິ່ງໄຟກະແສຕົງຈາກ (MainExciter) ຈະໄຫຼໄປປ້ອນໃຫ້ (Field Coil) ຂົ້ວ, ເຮັດໃຫ້ເກີດເສັ້ນແຮງແມ່ເຫຼັກຂື້ນແລະ ໃນເວລາທີ່ (Rotor) ຫມູນ, ເສັ້ນແຮງແມ່ເຫຼັກຈະຕັດກັບ (Winding Stator) ເຮັດໃຫ້ເກິດກະແສໄຟຟ້າຂື້ນໃນ (Stator).

    12. Rotor Rim

ແມ່ນເຮັດຈາກ (Laminated Kim Sheet) ຈັດລຽງຊ້ອນກັນໃນແຕ່ລະແຜ່ນຈະມີການເຈາະຮູເພື່ອໃຊ້ໃນການລະບາຍຄວາມຮ້ອນ ແລະ ຢຶດຕິດກັນສໍາລັບພັນຂົດລວດທອງແດງຂອງ (Rotor pole).

       Rotor Rim ຈະເຮັດາກແຜ່ນເຫຼັກບາງໆປະສົມຊິລິຄອນ Lamination ອັດແໜ້ນຈັດລຽງຊ້ອນກັນເປັນຊັ້ນໆ, ຢຶດຕິດກັນ ເຊິ່ງແຕ່ລະແຜ່ນຈະມີການເຈາະຮູເພື່ອໃຊ້ໃນການລະບາຍຄວາມຮ້ອນ ໂດຍປົກະຕິໃນການອອກແບບ Rotor Rim ຈະແຍກອອກເປັນສິນສ່ວນ ແລ້ວນໍາມາປະກອບກັນຢູ່ທີ່ໜ້າງານ ເພື່ອສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ, ໃນການປະກອບ Rotor Rim ຈະໃຊ້ Bolt ຢຶດ, ທີ່ອອກແບບມາກັບມັນສອດໃສ່ຕາມຮູຂອງແຜ່ນ Rotor Rim ໂດຍຈັດລຽງຊ້ອນກັນແຕ່ລຸ່ມຂື້ນໄປເທິງ ແລະ ຈະໃຊ້ Key ເປັນຫຼິ້ມອັດ ໃຊ້ສໍາລັບຍຶດ Rotor Rim ແລະ Rotor Spider ເຂົ້າກັນ.

        ຢູ່ທາງເທິງກັບທາງລຸ່ມຂອບຂອງ Rotor Rim ຈະໃຊ້ຕິດຕັ້ງໃບພັດລົມ Fan Blade ໃຊ້ສໍາຫຼັບພັດອາກາດພາຍໃນຫ້ອງຂອງ Generator ໃຫ້ອາກາດໝູນວຽນ ແລ້ວອາກາດຈະໄປຖ່າຍເທ ຫຼື ແລກປ່ຽນຄວາມຮ້ອນທີ່ Air Cooler.

        ສະເພາະທາງລຸ່ມຂອງ Rotor Rim ຈະໃຊ້ຕິດຕັ້ງ Brake ring ເຊິ່ງຈະເຮັດຈາກ Welded Steel plate ເຊິ່ງໃຊ້ສຳລັບຢຸດ ຫຼື Braking ໃຫ້ Rotor ຢຸດ, ໃນກໍລະນີ Rotor ໝູນດ້ວຍຄວາມໄວຕໍ່າລົງຮອດ 20% ເພື່ອປ້ອງກັນການເສຍຫາຍຂອງ Thrust Bearing.

    13. Rotor Pole

      ເມື່ອປະກອບ Rotor Rim ຮຽບຮ້ອຍແລ້ວຈຶ່ງນໍາ Rotor Pole ມາປະກອບເຂົ້າໃສ່ກັບ Rotor Rim ເຊິ່ງໃນ Rotor Pole ຈະປະກອບມີ Pole Core ເຮັດຈາກແຜ່ນເຫຼັກບາງໆໃຊ້ເປັນແກນເຫຼັກ, ໂດຍອອກແບບສ້າງເປັນຮູບຮ່າງທີ່ເໜາະສົມຕາມຂະໜາດ, ແກນເຫຼັກເຫຼົ່ານີ້ໄດ້ຮັບການຈັດລຽງ ແລະ ອັດແຮງລະຫ່ວາງແຜ່ນປິດທັງ 2 ຂ້າງເຊີ່ງເປັນ Steel Plate ໂດຍການໃຊ້ Bolts ຢຶດ ແລະ ຈະມີ Field Coil ເຊິ່ງເປັນຂົດລວດທອງແດງພັນອ້ອມ Pole Core.

       ນອກນັ້ນຍັງມີ Damper Winding ເປັນ Copper Bar ເພີ່ມເຂົ້າໄປທີ່ໜ້າຂອງ Pole, ເຊິ່ງໃນ Pole ຈະມີຮ່ອງສຳຫຼັບຝັງທອງແດງ ແລະ ປາຍທອງແດງຈະລັດວົງຈອນດ້ວຍແຜ່ນທອງແດງມີລັກສະນະໂຄງຈອດຫາກັນ, ເພື່ອຈະຊ່ວຍໃນການຫຼຸດຜ່ອນການເກີດ Hamonic ການແກ່ວງໄກວ ຫຼື ການສັ່ນສະເທືອນ, ໃນການປະກອບ Rotor Pole ເຂົ້າໃສ່ກັບ Rotor Rim ຈະໃຊ້ Key ເປັນຫຼິ້ມໃຊ້ສໍາລັບອັດຍຶດ. ສະເພາະ Rotor Pole ບາງທີຜູ້ຜະລິດຈະປະກອບກັນມາແຕ່ໂຮງງານເປັນ pole ມາເລີຍ ແລ້ວມາປະກອບເຂົ້າໃສກັນຢູ່ໜ້າງານ.

    👉 ການຍົກຊຸດ Rotor ໄປຕິດຕັ້ງ

       ໃນການຍົກ Rotor ໄປຕິດຕັ້ງຈະຕ້ອງໃຊ້ ເຄື່ອງຍົກທີ່ໃຫຍ່ສາມາດຮັບໂຫຼດໄດ້ຫຼາຍ, ມີຄວາມຮັບປະກັນໄດ້ດີ ເພາະວ່ານໍ້າໜັກຂອງ Rotor ສູງເຖິງ 168 ໂຕນ ແລະ ຕ້ອງໃຊ້ອຸປະກອນຖ່ວງນໍ້າໜັກຊ່ວຍຕອນເວລາຍົກຂື້ນ, ເພື່ອໃຫ້ນໍ້າໜັກທັງສອງຂ້າງມີຄວາມດູນດຽງ, Rotor ຈະບໍ່ມີການແກ່ວງໄກວໄປມາຫຼາຍ, ໂດຍການໃຊ້ສາຍກາບ ຫຼື ສາຍສະລິງຂອງ Overhead Crane ຕໍ່ໃສ່ກັບອຸປະກອນຄານຍົກທັງສອງສົ້ນ, ເຊິ່ງຈຸດໃຈກາງຂອງອຸປະກອນຄານຍົກຈະຕໍ່ໃສ່ກັບ Rotor ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງທຳການຍົກຂື້ນເທື່ອລະບາດຄ່ອຍໆ, ຊ້າໆຍົກເປັນບາດ, ຫຼັງຈາກຍົກຂື້ນສູງພໍດີແລ້ວຈຶ່ງເດີນເຄື່ອງຍົກໄປຫາສະຖານທີ່ຈຸດຕິດຕັ້ງ ເມື່ອເຄິ່ງຈຸດຕິດຕັ້ງແລ້ວຈຶ່ງຄ່ອຍໆຢ່ອນລົງເທື່ອລະບາດຄ່ອຍໆ, ພໍໃກ້ຈະຮອດ Stator ແລ້ວກໍ່ໃຫ້ວິຊາການໄປຢາຍອ້ອມໂດຍຫ່າງກັນຄົນລະ 2m ເພື່ອເອົາໄມ້ແປໆປະມານ 1Cm ແຍ່ຊ່ອງຫວ່າງຂອງ Rotor ກັບ Stator ໂດຍແຍ່ຂື້ນ-ລົງໆ, ເພື່ອໃຫ້ຮູ້ວ່າມັນທ່ຽງບໍ, ຖ້າຫາກມັນຕໍາໄມ້ທາງໃດກໍ່ສັ່ງໃຫ້ຜູ້ບັງຄັບເຄື່ອງຍົກຫຍັບຍ້າຍ, ເມື່ອມັນບໍ່ດາດກັບໄມ້ຈຶ່ງຄ່ອຍໆຢ່ອນລົງຈົນເຖິງຈຸດລະດັບທີ່ຕ້ອງການ.

    14. Upper Bracket

        ໃນການປະກອບ Upper Bracket ເຂົ້າໃສ່ກັບເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ ໃນການອອກແບບ Upper Bracket ສໍາຫຼັບເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າຂະໜາດໃຫຍ່ ຜູ້ຜະລິດຈະແຍກອອກເປັນສິນສ່ວນລະຫວ່າງແຂວນ Arm ແລະ ອ່າງ Oil Reservoir ເພື່ອສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ ແລ້ວມາປະກອບຢຶດແຂນ Arm ເຊື່ອມຕິດກັບອ່າງ Oil Reservoir ໃຫ້ເປັນຮູບຮ່າງຮຽບຮ້ອຍຈຶ່ງຍົກໄປປະກອບຕິດຕັ້ງ, ໃນການຍົກ Upper Bracket ໄປປະກອບຕິດຕັ້ງແມ່ນໃຊ້ສາຍກາບສະລິງເກາະໃສ່ແຂວນຂອງ Upper Bracket ທັງ 4 ຈຸດເພື່ອໃຫ້ນໍ້າໜັກມີຄວາມດູນດຽງ ແລ້ວຈຶ່ງຍົກໄປປະກອບຕິດຕັ້ງໃສ່, ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງໃຊ້ Bolt, Nut ຢຶດໃຫ້ແໜ້ນ.

  15. Lower Bracket

     ໃນການອອກແບບ Lower Bracket ສໍາລັບເຄື່ອງກໍາເນີໄຟຟ້າຂະໜາດໃຫຍ່, ຜູ້ຜະລິດຈະແຍກອອກເປັນສິນສ່ວນລະຫວ່າງແຂວນ Arm ແລະ ອ່າງ Oil Reservoir ເພື່ອສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ ແລ້ວມາປະກອບຢຶດແຂນ Arm ເຊື່ອມຕິດກັບອ່າງ Oil Reservoir ໃຫ້ເປັນຮູບຮ່າງຮຽບຮ້ອຍ, ແລ້ວຈຶ່ງນໍາເອົາ Brake Shoe or Brake Holder ຕິດຕັ້ງໃສ່ແລ້ວຈຶ່ງປະກອບຜ້າ Brake ໃສ່ໃຫ້ລະອຽດ ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງຍົກໄປປະກອບຕິດຕັ້ງ, ໃນການຍົກ Upper Bracket ໄປປະກອບຕິດຕັ້ງແມ່ນໃຊ້ສາຍກາບສະລິງເກາະໃສ່ແຂວນຂອງ Upper Bracket ທັງ 4 ຈຸດເພື່ອໃຫ້ນໍ້າໜັກມີຄວາມດູນດຽງ ແລ້ວຈຶ່ງຍົກໄປປະກອບຕິດຕັ້ງໃສ່, ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງໃຊ້ Bolt, Nut ຢຶດກັບໂຄງສ້າງ Concrete ໃຫ້ແໜ້ນ.

    16. Thrust and Guide Bearing

 ເປັນອຸປກອນທີ່ໃຊ້ສໍາລັບຮັບນໍ້າຫນັກຂອງ (Shaft), ຮັບນໍ້າຫນັກອື່ນໆທີ່ມາກະທົບໃສຕາມແນວຕັ້ງ. ມີຫນ້າທີປະຄອງ (Shaft) ຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າ ແລະ ກົງຫັນໃຫ້ຄົງທີ່, ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ອຸປະກອນດັ່ງກ່າວອຽງ ຫຼື ໂຢກໄກວໄປມາໃນເວລາແລ່ນຈັກອຸນຫະພູມຂອງ (Bearing) ແລະ ອຸນຫະພູມຂອງນໍ້າມັນຫຼໍ່ເຫຼືອນກໍ່ຈະສູງຂື້ນ, ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມເສຍຫາຍຈາກການສຽດສີລະຫວ່າງ (Shaft) ແລະ (Bearing) ດັ່ງນັ້ນເພື່ອປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ອຸນຫະພູມຂື້ນສູງ, ເພິ່ນຈຶ່ງມີການລະບາຍຄວາມຮ້ອນອອກຈາກນໍ້າມັນດ້ວຍ (Heat Exchanger).

       Thrust bearing ເປັນອຸປກອນທີ່ໃຊ້ສຳລັບຮັບນ້ຳໜັກຂອງ Shaft, ນໍ້າໜັກພາກສ່ວນທີ່ໝູນ ແລະ ນໍ້າໜັກລວມທາງນອກອື່ນໆທີ່ມາກະທົບໃສ່ຕາມແນວຕັ້ງ ເຊິ່ງ Thrust bearing ຈະຕິດຕັ້ງໃນອ່າງ Oil Reservoir ຂອງ Upper Bracket  ເພາະວ່າເຂື່ອນໄຟຟ້ານໍ້າຄານ 2 ແມ່ນອອກແບບໃຊ້ຊະນິດ Suspended Type Trust  and Bearing, ເຊິ່ງ Thrust bearing ຈະຕິດຕັ້ງຢູ່ Oil Reservoir.

      ໃນເວລາທີ່ເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າທຳງານອຸນຫະພູມຂອງເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າຈະເພີ່ມຂື້ນ ຄວາມຮ້ອນເພີ່ມຂື້ນ ຊຶ່ງໂອກາດທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງຈັກພາຍໃນລະບົບເສຍຫາຍໄດ້ ເຊັ່ນ: ຄວາມຮ້ອນເກີດຈາກນ້ຳມັນ Oil Thrust and Guide Bearing ທີ່ເກີດຈາກການສຽດສີຕ່າງໆ ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງຕ້ອງມີການຄວບຄຸມ ແລະ ຮັກສາອຸນຫະພູມນໍ້າມັນໃຫ້ເໝາະສົມດ້ວຍການລະບາຍຄວາມຮ້ອນຈາກ Heat Exchanger.

       ໃນການປະກອບແມ່ນຈະຍົກຖານພື້ນອ່າງຂອງ Oil Reservoir ໄປຕິດຕັ້ງກ່ອນ ຈາກນັ້ນຈຶ່ງຍົກອ່າງທາງໃນ Oil Dam ໄປປະກອບໃສ່, ຕໍ່ໄປແມ່ນຍົກ Thrust Collar  ແລະ Bearing Support ໄປໃສ່ ຈາກນັ້ນຈຶ່ງເອົາກ້ອນ Trust Bearing ມາຕິດຕັ້ງໃສ່ທີຫຼັງ, ໃນການຈັບ Bolt , Nut ຈະຕ້ອງເຮັດໃຫ້ຖຶກຕ້ອງຕາມກໍາມະວິທີຢ່າງລະອຽດ ພ້ອມທັງມີການວັດແທກຄວາມທ່ຽງ, ຄວາມອຽງຂອງໜ້າ Trust Bearing ອີກດ້ວຍ, ເພາະວ່າຖ້າຫາກຫັນ Bolt , Nut ບໍ່ແໜ້ນດີ ຈະເຮັດໃຫ້ນໍ້າມັນໃນອ່າງ Oil Reservoir ຮົ່ວຊຶມອອກມາ ແລະ ຈະເຮັດໃຫ້ມີການສຽດສີ, ຮຸກຖູກັບອຸປະກອນ ຫຼື ໂຄງສ້າງອື່ນເຮັດໃຫ້ສົ່ງຜົນເສຍຫາຍໃນເວລາແລ່ນຈັກໄດ້.

    17. Guide Bearing

           Guide Bearing ມີໜ້າທີປະຄອງ Shaft ຂອງເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າ ແລະ ກົງຫັນໃຫ້ຄົງທີ່ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ອຸປະກອນດັ່ງກ່າວເກີດການອຽງ ຫຼື ໂຢກໄກວໄປມາ ເຊິ່ງ Guide bearing ຈະຕິດຕັ້ງຢູ່ທັງໝົດ 3 ຈຸດຄື: Lower Guide bearing ຕິດຕັ້ງໃນອ່າງ Oil Reservoir ຂອງ Lower Bracket, Upper Guide bearing ຕິດຕັ້ງໃນອ່າງ Oil Reservoir ຂອງ Upper Bracket ແລະ ຍັງມີ Turbine Guide bearing ຕິດຕັ້ງໃນອ່າງ Oil Reservoir ຂອງ Bearing Housing ອີກ.

         ໃນເວລາທີ່ເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າທຳງານອຸນຫະພູມຂອງເຄື່ອງກຳເນີດໄຟຟ້າຈະເພີ່ມຂື້ນ ຄວາມຮ້ອນເພີ່ມຂື້ນ ຊຶ່ງໂອກາດທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງຈັກພາຍໃນລະບົບເສຍຫາຍໄດ້ ດັ່ງນັ້ນພວກສ່ວນນີ້ຈຶ່ງຕ້ອງມີການຄວບຄຸມ ແລະ ຮັກສາອຸນຫະພູມນໍ້າມັນໃຫ້ເໝາະສົມດ້ວຍການໃຊ້ລະບົບ Cooling Water ລະບາຍຄວາມຮ້ອນຈາກ Heat Exchanger.

         ໃນການປະກອບແມ່ນຈະຍົກຖານພື້ນອ່າງຂອງ Oil Reservoir ໄປຕິດຕັ້ງກ່ອນ ຈາກນັ້ນຈຶ່ງຍົກອ່າງທາງໃນ Oil Dam ໄປປະກອບໃສ່, ຕໍ່ໄປແມ່ນຍົກ Thrust Collar  ແລະ Bearing Support ໄປໃສ່ ຈາກນັ້ນຈຶ່ງເອົາກ້ອນ Guide Bearing ມາຕິດຕັ້ງໃສ່ທີຫຼັງ, ໃນການຈັບ Bolt , Nut ຈະຕ້ອງເຮັດໃຫ້ຖຶກຕ້ອງຕາກໍາມະວິທີຢ່າງລະອຽດ ພ້ອມທັງມີການວັດແທກຄວາມທ່ຽງ, ຄວາມອຽງຂອງໜ້າ Trust Bearing ອີກດ້ວຍ, ເພາະວ່າຖ້າຫາກຫັນ Bolt , Nut ບໍ່ແໜ້ນດີ ຈະເຮັດໃຫ້ນໍ້າມັນໃນອ່າງ Oil Reservoir ຮົ່ວຊຶມອອກມາ ແລະ ຈະເຮັດໃຫ້ມີການສຽດສີ, ຮຸກຖູກັບອຸປະກອນ ຫຼື ໂຄງສ້າງອື່ນເຮັດໃຫ້ສົ່ງຜົນເສຍຫາຍໃນເວລາແລ່ນຈັກ.

    18. Brake and Jack

     Brake ຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າແມ່ນເຮັດຫນ້າທີ່ຄ້າຍຄືກັບ (Brake) ຂອງລົດຕ່າງໆ, ຄືຈະ (Brake) ໃຫ້ເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າຢຸດຫມູນ ຫຼື ໃຫ້ຄວາມໄວຜ່ອນຕໍ່າລົງສູດ, ເພື່ອປ້ອງກັນການເສຍຫາຍຈາກ (Thrust Bearing) ສຽດສີກັບ (Thrust Collar). ໃນກໍລະນີຢຸດຈັກຕາມປົກກະຕິ (Normal Shutdown) ເມື່ອຄວາມໄວຮອບປິ່ນຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າເຫຼືອຫນ້ອຍກ່ວາ 20%, (Brake) ຈຶ່ງທໍາງານ.

     ສ່ວນ (Rotor Jack) ແມ່ນໃຊ້ອຸປະກອນຊຸດດຽວກັນກັບ (Brake)ເມື່ອຕ້ອງການເລີ່ມແລ່ນຈັກໃຫມ່ ຫຼັງຈາກຢຸດຈັກໄວ້ດົນເກີນ 48 ຊົ່ວໂມງ ຕ້ອງໄດ້ຍົກ (Rotor) ເພື່ອໃຫ້ນ້ໍາມັນໄຫຼເຂົ້າໄປທີ່ຫນ້າຂອງ (Thrust Bearing) ເພື່ອປ້ອງກັນການເສຍຫາຍຈາກ (Thrust Bearing).

    19. Cooling water System

     ເປັນລະບົບທີ່ໃຊ້ໃນການລະບາຍຄວາມຮ້ອນໃຫ້ກັບເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າໃນເວລາທີ່ເຄື່ອງກັບເນີດໄຟຟ້າທໍາງານອຸນຫະພູມຂອງເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າຈະເພີ່ມຂື້ນຄວາມຮ້ອນເພີ່ມຂື້ນ ຊຶ່ງໂອກາດທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງຈັກພາຍໃນລະບົບເສຍຫາຍໄດ້ ເຊັ່ນ: ຄວາມຮ້ອນຈາກຈາກນໍ້າມັນ (Oil Thrust and Guide Bearing) ທີ່ເກີດຈາກການສຽດສີຕ່າງໆ, ດັ່ງນັ້ນຈຶ່ງຕ້ອງມີການຄວບຄຸມ ແລະຮັກສາອຸນຫະພູມນໍ້າມັນໃຫ້ເ ຫມາະສົມດ້ວຍການລະບາຍຄວາມຮ້ອນຈາກ (Heat Exchanger).

      ການລະບາຍຄວາມຮ້ອນໃຫ້ກັບລະບົບນໍ້າມັນໃນ (Generator Thrust and Guide Bearing) ພາຍໃນອ່າງນໍ້າມັນຂອງ (Generator Thrust and Guide Bearing) ຈະມີທໍ່ທອງແດງຂົດເປັນວົງ (Cooling Coil) ແຊ່ຢູ່ໃນອ່າງນໍ້າມັນ ແລະ ຈະມີນໍ້າໄຫຼຜ່ານທໍ່ທອງແດງ, ເພື່ອລະບາຍຄວາມຮ້ອນໃຫ້ກັບນໍ້າມັນໃນຂະນະທີ່ເຄື່ອງຈັກທໍາງານແລ້ວຄວາມຮ້ອນໃນອ່າງນໍ້າມັນຈະຖຶກແລກປ່ຽນດ້ວຍ (Heat Exchanger).

    20. Air Cooler

    ຄວາມຮ້ອນທີ່ເກີດຂື້ນໃນເຄື່ອງກໍາເນີດໄຟຟ້າມີຫຼາຍຊື່ງຄວາມຮ້ອນທີ່ເກີດຈາກການເດີນເຄື່ອງ ແລະ ເກີດຈາກການທໍາງານຂອງ (heater) ຖ້າຫາກສະສົມຫຼາຍຂື້ນຈະເກີດອັນຕະລາຍຕໍ່ລະບົບການຜະລິດໄດ້. ດັ່ງນັ້ນເພິ່ນຈິ່ງອອກແບບການລະບາຍຄວາມຮ້ອນດວ້ຍອາກາດຫມູນວຽນຜ່ານ (Stator Winding, Rotor Pole) ແລ້ວມາຖ່າຍເທຄວາມຮ້ອນກັບນໍ້າທີ່ໄຫຼຜ່ານທໍ່ (Air Cooler) ຈາກນັ້ນອາກາດເຢັນກໍ່ຈະຫມູນວຽນ ກັບໄປຜ່ານ (Stator Winding, Rotor Pole) ອີກຄັ້ງ.

    21. Bottom Ring

        Bottom ring ເປັນແຜ່ນຫຼັກໜາມີຮູບຮ່າງເປັນວົງມົນ ແລະ ຈະມີຮູຕາມແຜ່ນເຫຼັກສໍາລັບໃສ່ຂາທາງລຸ່ມຂອງ Guide Vane ຊອດເຂົ້າໄປ, Bottom ring ຈະຕິດຕັ້ງຢູ່ທາງລຸ່ມຂອງ Guide Vane ມີໜ້າທີ່ຮັບນໍ້າໜັກຂອງ Guide Vane ເປັນພື້ນຄໍ້າ ແລະ ຢຶດຕີນຂອງ Guide Vane.

       ໃນການປະກອບແມ່ນໃຊ້ສາຍກາບສະລິງເກາະອ້ອມ Bottom ring ປະມານ 4-6 ຈຸດ ແລ້ວໃຊ້  Overhead Crane ຍົກໄປຕິດຕັ້ງ, ໃນການຍົກອຸປະກອນໄປຕິດຕັ້ງ ຕ້ອງເຮັດດ້ວຍຄວາມລະມັດລະວັງ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ອຸປະກອນທີ່ຍົກໄປຕໍາກັບສິ່ງອ້ອມຂ້າງ ຫຼື ໂຄງສາງອື່ນເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ມີການເປ່ເພເສຍຫາຍໄດ້, ເມື່ອຍົກມາໃກ້ຈະຮອດຈຸດໝາຍຕ້ອງໃຫ້ວິຊາການໄປປະຈຳຢູ່ຈຸດຕິດຕັ້ງ, ເພື່ອຍູ້ ຫຼື ບັງຄັບໃຫ້ເຂົ້າຕາມແບບໂຄງສ້າງ, ຫຼັງຈາກນັ້ນແມ່ນໃຊ້ Bolt and Nut ຫັນຢຶດ, ຈັບ Bottom ring ກັບໂຄງສ້າງຂອງ Draft Tube ແລະ ໂຄງສ້າງ Concrete ໃຫ້ແໜ້ນ. 

   22. Guide Vane

       Guide Vane ເປັນໃບປັບນໍ້າເຂົ້າສູ່ Runner ເພື່ອປັບ Power Input ຂອງ Turbine ເຊິ່ງຈະຕິດຕັ້ງຢູ່ທາງໜ້າຂອງ Runner ໂດຍມີກ້ານ Stem Guide Vane ທາງເທິງສວມໃສ່ກັບ Bushing ຂອງ Head Cover ທາງລຸ່ມຈະສວມໃສ່ກັບ Bottom Ring ແລະ ທາງເທິງຂອງ Guide Vane ປະກອຍດ້ວຍ Level and Link ຕໍ່ເຂົ້າກັບ Operaing Ring ແລະ ຍັງມີ Shear Pin ສຳຫຼັບປ້ອງກັນ Guide Vane ເມື່ອເວລາມີເສດໄມ້ຕ່າງໆມາຂວາງໃນເວລາ ປິດ-ເປີດ, ສ່ວນ Link ໃຊ້ເພື່ອປັບ Clearance ຂອງ Guide Vane ໃຫ້ປິດແຈບສະໜິດ. ໃນການປະກອບເມື່ອຕິດຕັ້ງ Bottom Ring ສະເລັດຮຽບຮ້ອຍກໍ່ນໍາເອົາໃບ Guide Vane ຈຳນວນ 24 ໃບມາລົງໃສ່ແຕ່ລະຮູຂອງ Bush ທີ່ລຽງຢູ່ໃນ Bottom Ring ໄດ້ເລີຍ.

 23. Runner and Shaft

          Runner ຈະປະກອບດ້ວຍ Runner Cone ເຮັດໜ້າທີບັງຄັບການໄຫຼຂອງນໍ້າທີ່ອອກຈາກ Runer Blade ໃຫ້ລົງສູ່ Draft Tube, ຍັງມີ Runner Crown and Shroud ແມ່ນເຮັດໜ້າທີ່ຢຶດສ່ວນທາງເທິງ ແລະ ພາກສ່ວນລຸ່ມຂອງ Runner Blade, ສ່ວນ Runner Blade ຫຼື Vane ແມ່ນຈະເຮັດໜ້າທີ່ຮັບພະລັງງານນໍ້າທັງຄວາມໄວນໍ້າ ແລະ ແຮງດັນນໍ້າ ແລ້ວປ່ຽນພະລັງງານແຮງໝູນສົ່ງໄປຫາ Shaft ເພື່ອນໍາພາກສ່ວນໝູນຕ່າງໆໃຫ້ໝູນຕາມດ້ວຍຄວາມໄວເທົ່າກັນ.

ການອອກແບບທາງດ້ານກົນຈັກຂອງ Runner ແມ່ນຂື້ນຢູ່ກັບຄວາມສູງຂອງນໍ້າ ກັບ ຄວາມດັນນໍ້າເພີ່ມຂື້ນສູງສຸດເມື່ອມີກຳລັງການຜະລິດສູູງສຸດ ຄວາມໄວຈະເພີ່ມຂື້ນສູງ Runaway Speed  ແລະ ແຮງຍົກແກນ Hydraulic Thrust ແຕ່ຢ່າງໃດກໍ່ຕາມແຮງກະທົບທາງດ້ານກົນຈັກຂອງ Runner ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວເພື່ອຄວາມປອດໄພ ໃນການອອກແບບຂອງ Runner ແມ່ນຈະໃຫ້ມີຄ່າສູງກວ່າຄ່າແຮງດັນນໍ້າຕົວຈິງ.

Cavitation ແມ່ນບັນຫາຕົ້ນຕໍ່ກັບ Turbine Runner ເຊິ່ງບັນຫານີ້ເມື່ອມີການເພີ່ມ ຫຼື ຜ່ອນປະລິມານການໄຫຼຂອງນໍ້າເຂົ້າສູ່ Runner ບາງຄັ້ງອາດເຮັດໃຫ້ເກີດມີຟອງອາກາດ ຫຼື ອາດມີເສດໄມ້, ເສດຫີນຕ່າງໆໄຫຼມານໍານໍ້າ ເຮັດໃຫ້ເກີດການກັດເຊາະໃບ Runner ເກີດມີຮອຍຂູດ, ຮອຍແຕກ, ຮອຍຫ້ຽນໄດ້.

ໃນການຕິດຕັ້ງກ່ອນອື່ນແມ່ນເຮົາຈະປະກອບອຸປະກອນຂອງ Runner Cone, Runner Crown and Shroud ແລະ Runner Blade ເຂົ້າກັນກ່ອນໃຫ້ເປັນຊຸດຂອງ Runner, ຈາກນັ້ນຈຶ່ງນໍາ Main Shaft ປະກອບເຂົ້າກັບ Shaft Sleeve, ໂດຍຈະປະກອບຢູ່ບ່ອນສ້ອມແປງເຄື່ອງຈັກທາງເທິງ ຫຼັງຈາກນັ້ນຈຶ່ງປະກອບຊຸດ Runner ໃຫ້ຢຶດຕິດກັບ Main Shaft, ໃນການປະກອບຕ້ອງໃຫ້ຖຶກຕ້ອງຕາມກໍາມະວິທີ ແລະ ຕ້ອງຫັນ Bolt and Nut ໃຫ້ແໜ້ນທຸກຕົວ ເມື່ອປະກອບອຸປະກອນທັງໝົດເຂົ້າກັນສໍາເລັດຮຽບຮ້ອຍ ຈຶ່ງຍົກລົງໄປຕິດຕັ້ງບາດດຽວ ໃນການຍົກຕ້ອງໃຫ້ມີຄວາມລະມັດລະວັງ, ບໍ່ໃຫ້ໄປຕໍາກັບອຸປະກອນອື່ນຢ່າງເດັດຂາດ

    24. Head Cover

         Head Cover ເປັນຝາປົກ Runner and Guide Vane, ທັງເປັນເສົາຄໍ້າໃຫ້ແກ່ Turbine Guide Bearing ອີກດ້ວຍ ຫຼັງຈາກປະກອບ Runner and Shaft ໃສ່ແລ້ວ ກໍ່ເອົາຝາປົກ Head Cover ມາປະກອບໃສ ແລ້ວຢຶດ Head Cover ໃຫ້ຕິດກັບໂຄງສ້າງອື່ນໆໃຫ້ແໜ້ນດ້ວຍ Bolt and Nut.

    25. Gate Operating Ring

        ການປະກອບກ່ອນອື່ນແມ່ນເຮົາຈະປະກອບ Brush ເຂົ້າກັບເຮືອນຂອງມັນກ່ອນ ວິທີປະກອບ Brush ແມ່ນເຮົາຈະນໍາເອົາ Brush ໄປແຊ່ໃນຕູ້ແຊ່ແຂງ ເຮັດໃຫ້ອຸນຫະພູມມັນເຢັນລົງ ເພື່ອມັນຈະໄດ້ຫົດຂະໜາດ ຫຼັງຈາກນັ້ນຮີບເອົາ Brush ໄປຊູບໃສ່ໃນຮູຂອງມັນ ແລ້ວປ່ອຍໃຫ້ມັນຂະຫຍາຍໂຕຕາມການປ່ຽນແປງຂອງອຸນຫະພູມເອງ.

        ຫຼັງຈາກເຮົາປະກອບ Brush ເຂົ້າກັບເຮືອນຂອງ Operating Ring ແລ້ວ ກໍ່ໃຊ້ເຄື່ອງຍົກນໍາໄປຕິຕັ້ງໄດ້ເລີຍ ແຕ່ເວລາຍົກຕ້ອງມີຄວາມລະມັດລະວັງ ບໍ່ໃຫ້ຕໍາກັບອຸປະກອນອື່ນ ແລະ ເວລາຈະຮອດຈຸດຕິດຕັ້ງແມ່ນຕ້ອງໃຫ້ວິຊາການປັບຕີນຂອງມັນໃຫ້ເຄິ່ງກັນ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ Brush ຖຶກກະແທກທາງໃນຫຼາຍ ເພາະເປັນເນື້ອໂລຫະທອງ

    26. Bearing Housing

        Bearing Housing ເປັນເຮືອນຂອງອ່າງ Oil Reservoir  ຂອງ Turbine Guide Bearing ເຊິ່ງໃນອ່າງຈະປະກອບດ້ວຍທໍ່ Cooling Water ເຊິ່ງຈະຂົດເປັນແຝງທີ່ຜະລິດຈາກທອງແດງ, ເພື່ອໃຫ້ນໍ້າ Cooling Water ໄຫຼຜ່ານ ໃຊ້ໃນການລະບາຍຄວາມຮ້ອນໃຫ້ກັບນໍ້າມັນໃນອ່າງ Oil Reservoir  ຂອງ Turbine Guide Bearing ນັ້ນເອງ. ໃນການຍົກ Bearing Housing ໄປຕິດຕັ້ງໃຫ້ລະມັນລະວັງ, ບໍ່ໃຫ້ໄປຕໍາກັບ Main Turbine Shaft ແລະ ເວລາຍົກໄປໃກ້ຊິຮອດ Head Cover ຕ້ອງໃຫ້ວິຊາການໄປປັບຮູໃຫ້ເຄິ່ງກັບຕີນຂອງມັນ ຫຼັງຈາກນັ້ນກໍ່ຫັນ Bolt and Nut ຢຶດຕີນມັນໄວ້ໃຫ້ແໜ້ນ.